مقالات

UI (رابط کاربری)

UI مخفف User Interface وبه معنی رابط کاربری می باشد که در صنعت نرم افزار به هر چیزی که در صفحه نمایش داده می شود گفته می شود که شامل تصاویر، متن ها، دیاگرام ها، ماژولها، جداول ، ویدئوها و همچنین رنگ ، سایر و مکان آن ها می باشد.

 

UX (تجربه کاربری)

UX مخفف User Experience و به معنی تجربه کاربری می باشد که بسیار وسیع تر از UI می باشد و به تجربه و احساس کاربر زمانی که از محصول شما استفاده می نمایند گفته می شود.

 

طراحی سایت با مفهوم UI و UX

 UIو UX مکمل یکدیگر شناخته می شوند. هر دوی آن ها در محصول برای ایجاد تجربه ای دلنشین برای کاربر ضروری اند و نمی توان یکی را بر دیگری ارجح دانست.

در طراحی سایت دو کلمه UI و UX بسیار استفاده می شود . وظیفه طراح وب سایت چیزی بیش از طراحی محیطی زیبا برای وب سایت شما می باشد که طراح می بایست هیجان و احساسات کاربران شما را در نظر بگیرد و سایت را به گونه ای طراحی نماید تا وب سایت شما ارتباط احساسی برقرار نماید. طراح وب سایت یکی از مهترین اعضای تیم شما می باشد که در صورتی که کار خود را به درستی انجام دهد تاثیر بسیار مثبتی در کسب و کار شما خواهد داشت .

 

امروزه طراحانی وجود دارند که هر دو تخصص UI و UX را در کنار هم دارند و این طراحان برای پیاده سازی قالب های وب سایت هر دو نقش را بر عهده می گیرند .البته این دو کاملا با هم در ارتباط بسیار نزدیک هستند و البته ما عقیده داریم بدون دانش در هر دو فیلد متخصص طراحی بودن ممکن نیست و آنها برای اهداف بزرگتری با هم ترکیب شده اند که این هدف همان جذب کاربران به محصولات شما و رساندن اطلاعات مورد نظر شما به ایشان می باشد.

تفاوت مفهوم UI و UX در طراحی سایت

البته شما می توانید وب سایتی داشته باشید که ظاهری بسیار خاص و خیره کننده داشته باشد اما عملکرد بسیار ضعیفی داشته باشد که این را UX بد و UI خوب می نامند و همچنین بلعکس می توانید وب سایتی داشته باشید که ظاهر و حس ضعیفی داشته باشد ولی بسیار مورد پسند کاربر باشد که این مورد را UX خوب و UI بد می نامند. بنابراین برای آنکه طراحی اثر بخشی لازم را داشته باشد UI و UX می بایست در امتداد هم در نظر گرفته شوند و طراحی وب سایت می بایست پس از طراحی قالب طراحی شده را توسط رنج های مختلف کاربران تست نماید.

 

نظرات

comment pic

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید...


با ما درارتباط باشید

آدرس:

اصفهان-بلوار آیینه خانه-نرسیده به خیابان جهانگیر قشقایی

شماره تماس

۰۳۱۹۵۰۲۵۵۱۰-۰۳۱۳۶۶۸۸۵۷۵

پست الکترونیکی:

info@dpsoft.ir